<b>Doel</b> De blokboeken taal zijn als oefenstof bruikbaar bij elke taalmethode en elke methode voor aanvankelijk lezen in het basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Ze zijn zeer geschikt voor remedial teaching en als vorm voor zelfstandig Werken. <b>Opbouw</b> Kenmerkend voor deze blokboeken is de grondigheid waarmee de schrijfvaardigheid en het taalinzicht wordt opgebouwd. Een les is opgebouwd uit een A- en een B-gedeelte. Het B-gedeelte is iets moeilijker. Door deze differentiatie (kernen keuzetaken) is het zelfs voor de zwakste leerling mogelijk een groot gedeelte van elke taak uit te werken. Tevens is er schrijfruimte voor extra oefening, herhaling of dictee. <b>Taal groep 3</b> <li>De leerling leert aan de hand van talrijke illustraties systematisch en op speelse wijze te begrijpen en te schrijven.</li> <li>De oefeningen zijn zo samengesteld, dat de leerling in korte tijd veel oefenstof verwerkt.</li>