Zowel starters als gevestigde ondernemingen zijn dagelijks bezig met het zoeken naar afzetmarkten voor hun producten of diensten. liet komt zelden voor dat een koper uit zichzelf naar u toe komt om binnen te worden gelaten; u moet als ondernemer dus 'de boer op'. En als u dan eindelijk nieuwe klanten gevonden hebt, begint het 'echte werk' pas goed: het tevreden stellen en vasthouden van de relatie. Dat relatiebeheer niet zo ingewikkeld hoeft te zijn toont Phil Kleingeld in dit nieuwe boek. In de voor hem zo kenmerkende, puntige stijl legt hij uit hoe u op eenvoudige wijze nieuwe klanten werft en hoe u hiermee een duurzame relatie kunt onderhouden. maar ook vertelt hij hoe u de relatie/ kennis van een relatie/kennis kunt benutten om het netwerk en daarmee de kring van nuttige contacten uit te bouwen. In deze praktijkwijzer geeft hij veel praktische tips voor het opzetten van een zakelijk netwerk en hoe u dit kunt gebruiken om nog meer klanten te werven en 'vriend en vijand' een stap