De 9 emoties van Indiase filmreclameborden

Nieuw en tweedehands

Koop nieuw online

Zinnelijkheid, moed, woede, angst, pathos, humor, afschuw, verwondering, vredigheid… Volgens de Natyashastra, een tweede-eeuwse Indiase verhandeling over esthetiek en uitbeelding, is er een spectrum van negen emoties die in de kunst vertegenwoordigd moeten worden. Dit boek toont elk van deze emoties in een van de beroemdste, moderne, maar toch vrijwel verdwenen Indiase kunstvormen: reclameborden voor films. En wat gebeurt er als deze emoties zelf de hoofdrol in de films spelen? Met dit idee, de oude theorie en stills, heeft een groep schilders van filmreclameborden uit de levendige Kollywood-filmindustrie (de Tamil tegenhanger van Bollywood) van het Zuid-Indiase Chennai (Madras) op een unieke manier monumentale kunstwerken tot stand gebracht, speciaal gemaakt voor dit boek. Ge pireerd door de meest klassieke en dramatische momenten uit de Tamil filmcultuur, ontstaat een magische, avontuurlijke en meeslepende reis in de Kollywood-fantasie. Men hoeft de acteurs en actrices van de

Verkopen

Heb je een exemplaar van dit boek in jouw boekenkast staan? Gun dat boek een tweede leven en biedt het te koop aan op Boeken-tweedehands.nl
Verkoop
Dit is 15 keer bekeken en door 0 gebruiker(s) als favoriet bewaard.

Tweedehands exemplaren

Van dit zijn nog geen tweedehands exemplaren beschikbaar.

Zie ook


Boeken-tweedehands.nl maakt gebruik van cookies.
Accepteren Meer informatie