3 delen in cassette: Deel 1. Reizigers en Rotterdammers Deel 2. Het station als magneet Deel 3. En dan nu: een nieuw Rotterdam Centraal Jarenlang is er hard gewerkt om in Rotterdam een nieuw Centraal Station te bouwen. Niet alleen het station is vernieuwd, de gehele omgeving eromheen is veranderd. Zowel bovengronds als ondergronds is het station aangepast aan de nieuwe tijd, waarin naar schatting dagelijks 320.000 reizigers van het station gebruik zullen maken. Het project Rotterdam Centraal beperkt zich lang niet alleen tot een nieuwe stationsterminal. Het omvat ook een aangepast en vernieuwd metrostation, dat met de aanleg van RandstadRail een reikwijdte kreeg tot ver buiten de binnenstad: het boren van een metrotunnel onder de Statenweg, de bouw van nieuwe metrostations, het aanpassen van de Hofpleinlijn. En er is nog meer: de verkeerstunnel onder het Weena is vernieuwd, een tweede verkeerstunnel is gegraven. Onder het Kruisplein is een parkeergarage in aanbouw. Een nieuwe