EEN HOGERE PRIJS IS PURE WINST U kunt uw winst natuurlijk verhogen door meer af te zetten. Of door uw kosten te verlagen. Maar de snelste weg naar meer winst is wellicht het verhogen van uw prijzen. De prijs is namelijk het enige marketinginstru-ment dat direct geld opbrengt. Succesvolle ondernemingen zoals Albert Heijn, Shell, de Bijenkorf, Unilever en F. van Lanschot Bankiers hanteren vaak een relatief hoog prijs-niveau. Hogere prijzen dragen bij aan een goed rendement. In die zin is een hogere prijs pure winst. Winst die u in staat stelt te blijven investeren in de kwaliteit en de toekomst van uw onderneming. Dit is het eerste boek dat een antwoord geeft op de vraag 'Hoe verhoog ik met succes mijn prijzen, met als doel het behalen van meer winst?' En dat is opvallend in een tijd waarin vrij-wel elke ondernemer met toenemende prijsdruk wordt geconfronteerd. Als u de goedkoopste aanbieder in uw branche wilt zijn, is dit duidelijk geen boek voor u. Wel als u aan prijsdruk wilt