Ethiek in begrijpelijke taal

Nieuw en tweedehands

Koop nieuw online

Veel mensen denken dat ethiek moeilijk is, maar dat is het niet. Ethiek is het kritisch nadenken over wat goed en fout is. Ethiek vraagt niet alleen naar wat goed en fout is, maar ook waarom iets goed of fout is. Dat is niet moeilijk. Iedereen die kan nadenken, kan aan ethiek doen. Boeken over ethiek zijn vaak in moeilijke taal geschreven. Daardoor lijkt ook ethiek moeilijk. Ethiek in begrijpelijke taal is juist in makkelijke taal geschreven. Dat maakt ook ethiek een stuk makkelijker. Ethiek in begrijpelijke taal legt de begrippen die met ethiek te maken hebben uit. Het bespreekt de drie belangrijkste ethische stromingen en hoe die naar 'het goede doen' kijken. Verder laat het zien hoe je een ethisch probleem kunt analyseren en wat goede argumenten in een discussie zijn. Het boek geeft veel voorbeelden van ethische problemen en vraagt je steeds zelf na te denken. Zo krijg je een goede basis om zelf aan ethiek te gaan doen.

Verkopen

Heb je een exemplaar van dit boek in jouw boekenkast staan? Gun dat boek een tweede leven en biedt het te koop aan op Boeken-tweedehands.nl
Verkoop
Dit is 8 keer bekeken en door 0 gebruiker(s) als favoriet bewaard.

Tweedehands exemplaren

Van dit zijn nog geen tweedehands exemplaren beschikbaar.

Zie ook