Ethiek van de gastvrijheid

Nieuw en tweedehands

Koop nieuw online

'Dienstverlenende organisaties - of het nu gaat om horeca, hulpverlening, toerisme en recreatie, of om winkelbedrijven - moeten in hun bedrijfsvoering het begrip gastvrijheid koesteren. Gastvrijheid is voor deze organisaties de bedrijfsethiek bij uitstek. In deze ethiek wordt gastvrijheid als waarde gekoppeld aan de doelstellingen die elke onderneming ook heeft, namelijk winst maken en werken aan het eigen voortbestaan. Met andere woorden: hoe kun je gastvrijheid verlenen, aan dienstbetoon doen, en tegelijkertijd een commercieel verantwoord bedrijf zijn.Vijver werkt de consequenties van het begrip gastvrijheid voor verschillende aandachtsvelden, zoals personeelsbeleid, omgang met de natuur, interculturele contacten en organisatiecultuur, uit.Dr. H.W. Vijver is docent bedrijfsethiek aan de Faculteit Economie & Management van de Christelijke Hogeschool Noor-Nederland te Leeuwarden. Hij is tevens coordinator van het studiecentrum voor ethiek en levensbeschouwing van deze hogeschool.'

Verkopen

Heb je een exemplaar van dit boek in jouw boekenkast staan? Gun dat boek een tweede leven en biedt het te koop aan op Boeken-tweedehands.nl
Verkoop
Dit is 13 keer bekeken en door 0 gebruiker(s) als favoriet bewaard.

Tweedehands exemplaren

Van dit zijn nog geen tweedehands exemplaren beschikbaar.

Zie ook


Boeken-tweedehands.nl maakt gebruik van cookies.
Accepteren Meer informatie