Duurzaam ondernemen is een punt waar de stakeholders van bedrijven en non-profitorganisaties steeds meer belang aan hechten, of dat nu de medewerkers, klanten of leveranciers zijn. Het is het visitekaartje van je organisatie en dus een belangrijk onderdeel van je merk! Bovendien is het geen luxe, maar pure noodzaak. Over tien jaar bestaan er geen bedrijven meer die zonder duurzame strategie opereren.Dit boek staat boordevol handige tips en trucs die je zelf, door kleine gedragsveranderingen, onmiddellijk in je directe werkomgeving kunt toepassen. Daarnaast bevat het een stappenplan waarmee je structureel de inkoop voor je kantoor kunt verduurzamen, compleet met voorbeelddocumenten. Het beschrijft bovendien hoe je dat zo organiseert, dat het in de hele organisatie gaat leven. Aan de hand van 34 thema's wordt in dit boek geïllustreerd hoe je een punt maakt van duurzaamheid op kantoor. Alle belangrijke keurmerken en leveranciers komen daarbij aan bod. Het levert je ongetwijfeld een