Etymologisch inzicht levert ook betekenissen als 'voedsel', 'vangst', 'jacht' op, impliciet in de titel. Beurskens kennende weten we dat deze dichter-essayist-tekenaar-schilder sinds 'Cirkelgang' (1977) ook de mogelijkheden van poëzie verkent. Dichterlijke research houdt echter risico's in, bij Beurskens: maniërisme, woordspeldwang, hermetisme en de afgelikte methode der literaire verwijzing; maar ook jachtbuit: neologismen, kritiek op eigen tijd, suggestibiliteit. Over de voor- en achterzijde van het omslag ligt in een tombe een Christus-lijk uitgestrekt, door Holbein geschilderd naar een dood model, 'fished out of the Rhine', waardoor gefascineerd Beurskens' associatief apparaat gretig opstart. Als dood, verval hem zo intrigeren als hier maakt Beurskens er toch spannende poëzie van, hollands, zwaar op de hand, zelfs 't magnoliaboompje mag niet ontijdig bloeien: 'hou op!'. 'Echter alles bouw ik met mijn vormdwang in.'