Zijn werk, vooral dat uit de beginperiode, weerspiegelt de tijdgeest van de jaren zestig. De hoofdfiguren, moderne 'titaantjes' (Plomps werk herinnert sterk aan dat van Nescio), doorzien de woorden (van Marx en Marcuse) en trekken zich terug uit de in hun ogen ridicule wereld en sluiten zich af met behulp van popmuziek, drugs en ironie. Plomps belangrijkste werk typeert de mentaliteit van een periode waarin de teloorgang van idealen zich aankondigt. - dbnlMet Het Amsterdams Dodenboekje, de inmiddels klassieke momentopname van Amsterdam in de jaren zestig, was Larrie in één klap een nationale beroemdheid. En met hem zijn geestelijke vader Hans Plomp. Larrie doorstond de sixties met glans, en behield ook in de jaren zeventig, tachtig en negentig zijn tolerante en humoristische kijk op de wereld in het algemeen en Amsterdam in het bijzonder. Larrie's belevenissen, en die van zijn vrienden (eigenlijk allemaal gewoon puike vogels) vormen een spiegel van onze samenleving, zoals die wordt