Mensen in organisaties verzuchten nogal eens: Waarom praten we toch zoveel? Kunnen we daar niet eens mee stoppen en ons richten op het doen? Maar dat doen blijkt zonder goede gesprekken vaak lastiger dan we in eerste instantie willen geloven. Overtuigen op het werk laat zien hoe je de psychologie van het overtuigen kunt gebruiken om je dagelijkse (werk)gesprekken overtuigender en effectiever te voeren. Het helpt je om je eigen gedrag te analyseren, in kaart te brengen waar jouw voorkeuren en automatismen liggen en om te ontdekken waar de speelruimte ligt om je invloed te vergroten. Daarbij vormen de drie dimensies van invloed de kern van een krachtig invloedmodel: - Je moet de durf hebben om ruimte te nemen; - het geduld om ruimte te geven; - en het zelfvertrouwen om ruimte te delen. Dit model leert je om je eigen gedrag flexibeler en effectiever te maken, en een stijl van overtuigen te ontwikkelen die echt bij jou past. Door de tips, experimenten en reflecties in dit boek kun je er