Met dit boek hebt u een praktische hulp bij het gebruik van 3D Studio MAX versie 3 Het boek is vooral bedoeld voor degenen die tot voor kort alleen in de tweede dimensie werkten en deze willen uitbreiden in de diepte. U maakt zelf objecten, past ze aan, combineert ze en rendert ze uiteindelijk met aangepaste belichting en materialen. Hoofdstuk 1 toont de gebruikersinterface en laat zien hoe u deze desgewenst aan uw eisen aanpast. In de hoofdstukken 2 tot en met 4 bouwt u een complexe scène waarin verschillende soorten objecten op verschillende manieren worden gemodelleerd, aangepast en gerenderd. Hoofdstuk 5 introduceert animatie in deze scène. Hoofdstuk 6 gaat verder in op animatie in het algemeen. In hoofdstuk 7 worden daar Kinematics en Inversed Kinematics aan toegevoegd. In hoofdstuk 8 leert u hoe u objecten bekijkt en analyseert, zodat u leert bepalen welke modelleertechnieken u kunt gebruiken om objecten te definiëren. Hoofdstuk 9 behandelt liet gebruik van NURBS, een