Sommige wijnen smaken beter dan andere, terwijl enkele ronduit teleurstellend zijn; zonde van uw duur verdiende geld! Maar hoe kunt u vol vertrouwen wijnen bij de slijter om de hoek of in uw supermarkt kopen en verkeerde keuzes vermijden? Om u daarbij op weg te helpen heeft Andrew Jefford een strategie ontworpen die gebaseerd is op kennis van zowel wijnsmaken als wijnstijlen.Om te beginnen legt hij uit dat de smaak van wijn wordt bepaald door drie variabelen:- Route 1: Druiven. U leert met dit boek de smaak van een twaalftal druivenrassen te hrkennn, waardoor u de smaak van de meeste wijnen kunt voorspellen. De auteur leidt u langs deze route met beeldende beschrijvingen die uw eigen proefervaringen zullen ondersteunen.- Route 2: Plaatsen. Chardonnay geteeld in Californië smaakt duidelijk anders dan die uit de Loirevallei. Andrew Jefford beschrijft de aroma' die u van de belangrijkste wijngebieden kunt verwachten.- Route 3: Mensen. Wijnen ontstaan niet spontaan; ze worden gemaakt. In