Sinds de jaren zestig neemt Woody van Amen (Eindhoven, 1936) een belangrijke plaats in de Nederlandse kunstwereld in. Dit boek biedt voor het eerst een omvattend overzicht van Van Amens werk (1960 - 2003), dat sterk geworteld is in de Pop Art. Behalve door het alledaagse, het objet trouvé, is Van Amen gefascineerd door symbolen met een oeroude religieuze of spirituele betekenis. Hij heeft veel gereisd en beelden uit andere culturen in zijn werk opgenomen. Het boek onderzoekt via allerlei thema's die terugkerende tekens en schept door een uitgebreide beeldselectie een betekeniskader voor het werk. De kunstenaar maakte dit boek in nauwe samenwerking met grafisch ontwerper Karel Martens, initiator van de Werkplaats Typografie in Arnhem. Het heeft een spannende beeldopbouw, waarbij ritme, herhaling en in- en uitzoomen een heel goed beeld van Van Amens werk creëren. Door de beeldhoofdstukken en uitleg van kunsthistorische tradities en lijnen naar westerse en niet-westerse symboliek zal