Meld u bij Uitgeverij DAMON aan als gebruiker van deze methode en ontvang direct en gratis (inhoudelijke) ondersteuning.oud isbn: 90 5573 366 0Zin in zin is een methode die op vernieuwende wijze rekening houdt met de onderwijskundige benadering binnen het tweede fase onderwijs.1. Algemene doelstellingZin in zin hanteert als belangrijke doelstelling dat leerlingen hun eigen levensbeschouwelijke en ethische identiteit (verder) ontwikkelen en praktiseren. Daarbij beoogt deze methode dat leerlingen het feitelijk voorkomen en functioneren van levensbeschouwing en ethiek in zowel interpersoonlijke relaties en samenleving als in voor hen relevante beroepssituaties kunnen herkennen, duiden, beoordelen en praktiseren.2. Vernieuwende methode:competentiegericht lerenZin in zin vertrekt bij de overtuiging dat onderwijs competentiegestuurd dient te zijn. Onder competenties wordt het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes verstaan waarover iemand beschikt om taken/rollen in een omschreven