Mensen kunnen zich hier en nu aangesproken voelen door de God van de Bijbel. Hoe breng je dat theologisch ter sprake? Begin je bij Gods openbaring, menselijke ervaring of persoonlijke beleving? Kun je daarbij recht doen aan zowel het bijbelse getuigenis als de persoonlijke geloofsbeleving en de (post)moderne ervaringswerkelijkheid? De Duits-Joodse filosoof Franz Rosenzweig (1886-1929) en de Nederlandse theoloog Kornelis Heiko Miskotte (1892-1976) spreken over openbaring als een ontmoeting met God. Rosenzweig doet dit vanuit de persoonlijke beleving en Miskotte vanuit de bijbelse verkondiging. Beiden zien de ontmoeting met God gebeuren in de actuele realiteit. Deze drie perspectieven blijken niet zonder elkaar te kunnen. Elke eenzijdige benadering vanuit slechts��n van de perspectieven brengt een theologische impasse met zich mee. In dit boek wordt een model geschetst waarin vanuit de drie perspectieven van bijbels getuigenis, geloofsbeleving en ervaringswerkelijkheid het